Dobíjení

Více
11. bře 2016 22:37 - 11. bře 2016 22:45 #3501 od findejs1310
Odpověděl findejs1310 pro téma Dobíjení
Zdarec
Pojistku tam muzes dat samozrejme.
Ale ty dva puvodni plusy ktere vedou z regulatoru jsou jisteny jednou z tech dvou 3citek pod sedlem.a pokud je nechas pripojene a propjis to zaroven k plusu baterie tak tu pojistku obejdes.navic tyhle draty jsou pro dobijeni a je velky predpoklad ze nekde po ceste je take prechdovy odpor takze nema zadny smysl je nechat pripojene.
No trochu jsem diskutoval s panem majitelem firmy elesys ten mi to potvrdil.
Ja jsem pripojil plus na reglu primo s plusem baterie bez pojistky...myslim ze tam neni potreba.dulezite je jisteni ostatnich casti motorky.
Ve schematu zapojeni take neni pojistka.
Dobijim 14,6 na volnobeh a je jedno jestli svitim nebo ne.
Pod plynem to klesne na 14,2.
Na Pegasku mi napeti trochu s plynem stouplo ale tenhle regulator pracuje trosku jinak.Takze pokud pri pridani plynu napeti klesne o cca 0,3 V je to naprosto v poradku.
Jura

Ps:do baterky tece takovy proud ktery si sama vezme ...regulator tam nemuze sam pustit vic.muze zacit tlacit pod vetsim napetim ale to ti pojistku neprepali protoze ta je citliva na proud.ale uvidis to na tom volmetru a vcas zachranis baterku pred znicenim.a kdyz o tom tak premyslim tak pojistka je vlastne taky takovej "konektor" :-) tak nejak to vidim ja
Poslední změna: 11. bře 2016 22:45 uživatelem findejs1310.
Poděkovali: alien898

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2016 07:34 - 12. bře 2016 07:37 #3502 od findejs1310
Odpověděl findejs1310 pro téma Dobíjení
V nastavení Kuneny není zadáno eBay APP IDAhoj
Namontoval jsem tohle
]
Poslední změna: 12. bře 2016 07:37 uživatelem findejs1310.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2016 09:17 #3503 od krizik1
Odpověděl krizik1 pro téma Dobíjení
Před Caponordem jsem pět let jezdil na Atlanticu 500. Jediné co mě kdy vyšplouchlo a to 3x, byla výše zmiňovaná pojistka, která je tam slušně řečeno nahouby. Italský konstruktér ušetřil tím, že místo měděných konektorů ( do kterých se pojistka zacvakávala) použil ocelové, což v souvislosti s tím, že to celé bylo zavřené v kastlíku s baterkou nevyhnutelně vedlo ke korozi kontaktů a vzniku přechoďáku. Ani po výměně kontaktů za kvalitnější tato situace neskončila. Pomohlo až úplné vyřazení pojistky a sletování vodičů k sobě. Ty přechoďáky byly takové, že dvě pojisty úplně přišly o svoje plasty a zůstal jen kovový vnitřek :blink:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2016 11:00 - 12. bře 2016 11:00 #3505 od FonziETV
Odpověděl FonziETV pro téma Dobíjení
Sice už jsem to tu psal asi 50x, ale ještě jednou tedy :-)

Žluté dráty - spojit mezi válcema s kabeláží od alternátoru...aspoň mě vyšly z originálního umístění regulátoru délkově v pohodě, kdyžtak nadstavit, všechny spoje udělat ideálně lisované a proletované, ale chce to polaborovat s chemií pro pájení, aby to na ty původní dráty pěkně chytlo. Já jsem jako spojku použil kousky měděné trubičky, které jsem před konci provrtal a zamáčkl do nich dráty kleštěma a proletoval přes ty dírky. Nezapoměnout na izolaci. Ideálně že dvě vrstvy smršťovačky, tak aby přesahovala aspoň 1,5cm přes trubičku na každé straně. Spoj to i zpevní.

Černý drát z regulátoru v původní délce vyjde z pravého boku zadního válce pod šroub M6. Použít silnější kabelové kabelové očko, zalisovat a proletovat. Opět ideálně zatáhnout do smršťovačky přechod očko-kabel, kvůli zpevnění.

Červený drát přivedeš na stykač startéru pod matku, na kterou vede přívod od baterie. Přímo na baterku je to zbytečné, pak je to pod sedlem jak v elektrárně a při odpojování baterky je tam honíš dráty atd. Opět očko stejným způsobem jako u černého. Červený drát je potřeba po celé délce zabalit do nějaké odolné bužírky, opletu, omotu...prostě tak, aby se nikde neprodřel. Důležité je i vyvázání k rámu nebo svazku tak, aby nešel nikde přes hranu, když tak udělat oblouček kolem hrany nebo podložit gumou nebo něčím podobným. Pojistku nezařazovat. Je to zdroj problémů, protože ta klasická autopojistka byť je na 40 A takový stálý proud neustojí a rozteče se. Jedině použít maxipojistku, ale dle mého je tam pojistka zbytečná.

Co se týče původních drátů plus a mínus k regulátoru, tak je zastřihnout za konektorem, pořádně zaizolovat a bezpečně přivázat ke svazku. Já jsem měl svazek rozmotaný, tak jsem je v uzlech ve svazku vystřihl úplně pryč.

Chystám se, že napíšu článek, ale nějak mi to nevychází :-)
Poslední změna: 12. bře 2016 11:00 uživatelem FonziETV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2016 11:26 #3506 od Majkel
Odpověděl Majkel pro téma Dobíjení

:evil:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2016 12:05 #3507 od findejs1310
Odpověděl findejs1310 pro téma Dobíjení

FonziETV napsal: Sice už jsem to tu psal asi 50x, ale ještě jednou tedy :-)

Žluté dráty - spojit mezi válcema s kabeláží od alternátoru...aspoň mě vyšly z originálního umístění regulátoru délkově v pohodě, kdyžtak nadstavit, všechny spoje udělat ideálně lisované a proletované, ale chce to polaborovat s chemií pro pájení, aby to na ty původní dráty pěkně chytlo. Já jsem jako spojku použil kousky měděné trubičky, které jsem před konci provrtal a zamáčkl do nich dráty kleštěma a proletoval přes ty dírky. Nezapoměnout na izolaci. Ideálně že dvě vrstvy smršťovačky, tak aby přesahovala aspoň 1,5cm přes trubičku na každé straně. Spoj to i zpevní.

Černý drát z regulátoru v původní délce vyjde z pravého boku zadního válce pod šroub M6. Použít silnější kabelové kabelové očko, zalisovat a proletovat. Opět ideálně zatáhnout do smršťovačky přechod očko-kabel, kvůli zpevnění.

Červený drát přivedeš na stykač startéru pod matku, na kterou vede přívod od baterie. Přímo na baterku je to zbytečné, pak je to pod sedlem jak v elektrárně a při odpojování baterky je tam honíš dráty atd. Opět očko stejným způsobem jako u černého. Červený drát je potřeba po celé délce zabalit do nějaké odolné bužírky, opletu, omotu...prostě tak, aby se nikde neprodřel. Důležité je i vyvázání k rámu nebo svazku tak, aby nešel nikde přes hranu, když tak udělat oblouček kolem hrany nebo podložit gumou nebo něčím podobným. Pojistku nezařazovat. Je to zdroj problémů, protože ta klasická autopojistka byť je na 40 A takový stálý proud neustojí a rozteče se. Jedině použít maxipojistku, ale dle mého je tam pojistka zbytečná.

Co se týče původních drátů plus a mínus k regulátoru, tak je zastřihnout za konektorem, pořádně zaizolovat a bezpečně přivázat ke svazku. Já jsem měl svazek rozmotaný, tak jsem je v uzlech ve svazku vystřihl úplně pryč.

Chystám se, že napíšu článek, ale nějak mi to nevychází :-)


Ahoj Fonzi
U regulátoru elesys zadnej cernej drat neni.
Pouze tri zlute a po dvou zelenej a cervenej...presne jako original.
Trosku si dovolim nesouhlasit s tim dratem k baterce......pripada mi nejlepsi to pripojit k baterce protoze je to asi 15cm od reglu.A urcite tam nevznikne zadna elektrarna.Je to jeden drat a da se krasne privezt vedle toho hlavniho plusu.A kdo je hracicka muze ty dva draty spojit do jednoho oka.
Kdyz uz chceme co nejmene spoju tak zaroven chceme i co nejkratsi draty k baterii.
Vzdyt na co je regulator ...na dobijeni a na nic jineho :-)
Myslim ze kazdy regulator ma i navod ktery je velmi jednoduchy a mluvi jasne....plus a minus jde primo na baterii..je to to nejlepsi co muze byt.
Ale treba se pletu :-)...dulezite je aby to spolehlive fungovalo a nemuseli jsme travit hodiny a hodiny v garazi.

Jura

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.241 sekund
Powered by Kunena fórum