Dobíjení
- findejs1310
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
- Příspěvky: 232
- Obdržená poděkování 11
Pojistku tam muzes dat samozrejme.
Ale ty dva puvodni plusy ktere vedou z regulatoru jsou jisteny jednou z tech dvou 3citek pod sedlem.a pokud je nechas pripojene a propjis to zaroven k plusu baterie tak tu pojistku obejdes.navic tyhle draty jsou pro dobijeni a je velky predpoklad ze nekde po ceste je take prechdovy odpor takze nema zadny smysl je nechat pripojene.
No trochu jsem diskutoval s panem majitelem firmy elesys ten mi to potvrdil.
Ja jsem pripojil plus na reglu primo s plusem baterie bez pojistky...myslim ze tam neni potreba.dulezite je jisteni ostatnich casti motorky.
Ve schematu zapojeni take neni pojistka.
Dobijim 14,6 na volnobeh a je jedno jestli svitim nebo ne.
Pod plynem to klesne na 14,2.
Na Pegasku mi napeti trochu s plynem stouplo ale tenhle regulator pracuje trosku jinak.Takze pokud pri pridani plynu napeti klesne o cca 0,3 V je to naprosto v poradku.
Jura
Ps:do baterky tece takovy proud ktery si sama vezme ...regulator tam nemuze sam pustit vic.muze zacit tlacit pod vetsim napetim ale to ti pojistku neprepali protoze ta je citliva na proud.ale uvidis to na tom volmetru a vcas zachranis baterku pred znicenim.a kdyz o tom tak premyslim tak pojistka je vlastne taky takovej "konektor"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- findejs1310
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
- Příspěvky: 232
- Obdržená poděkování 11
Namontoval jsem tohle
]
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Žluté dráty - spojit mezi válcema s kabeláží od alternátoru...aspoň mě vyšly z originálního umístění regulátoru délkově v pohodě, kdyžtak nadstavit, všechny spoje udělat ideálně lisované a proletované, ale chce to polaborovat s chemií pro pájení, aby to na ty původní dráty pěkně chytlo. Já jsem jako spojku použil kousky měděné trubičky, které jsem před konci provrtal a zamáčkl do nich dráty kleštěma a proletoval přes ty dírky. Nezapoměnout na izolaci. Ideálně že dvě vrstvy smršťovačky, tak aby přesahovala aspoň 1,5cm přes trubičku na každé straně. Spoj to i zpevní.
Černý drát z regulátoru v původní délce vyjde z pravého boku zadního válce pod šroub M6. Použít silnější kabelové kabelové očko, zalisovat a proletovat. Opět ideálně zatáhnout do smršťovačky přechod očko-kabel, kvůli zpevnění.
Červený drát přivedeš na stykač startéru pod matku, na kterou vede přívod od baterie. Přímo na baterku je to zbytečné, pak je to pod sedlem jak v elektrárně a při odpojování baterky je tam honíš dráty atd. Opět očko stejným způsobem jako u černého. Červený drát je potřeba po celé délce zabalit do nějaké odolné bužírky, opletu, omotu...prostě tak, aby se nikde neprodřel. Důležité je i vyvázání k rámu nebo svazku tak, aby nešel nikde přes hranu, když tak udělat oblouček kolem hrany nebo podložit gumou nebo něčím podobným. Pojistku nezařazovat. Je to zdroj problémů, protože ta klasická autopojistka byť je na 40 A takový stálý proud neustojí a rozteče se. Jedině použít maxipojistku, ale dle mého je tam pojistka zbytečná.
Co se týče původních drátů plus a mínus k regulátoru, tak je zastřihnout za konektorem, pořádně zaizolovat a bezpečně přivázat ke svazku. Já jsem měl svazek rozmotaný, tak jsem je v uzlech ve svazku vystřihl úplně pryč.
Chystám se, že napíšu článek, ale nějak mi to nevychází

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- findejs1310
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
- Příspěvky: 232
- Obdržená poděkování 11
FonziETV napsal: Sice už jsem to tu psal asi 50x, ale ještě jednou tedy
Žluté dráty - spojit mezi válcema s kabeláží od alternátoru...aspoň mě vyšly z originálního umístění regulátoru délkově v pohodě, kdyžtak nadstavit, všechny spoje udělat ideálně lisované a proletované, ale chce to polaborovat s chemií pro pájení, aby to na ty původní dráty pěkně chytlo. Já jsem jako spojku použil kousky měděné trubičky, které jsem před konci provrtal a zamáčkl do nich dráty kleštěma a proletoval přes ty dírky. Nezapoměnout na izolaci. Ideálně že dvě vrstvy smršťovačky, tak aby přesahovala aspoň 1,5cm přes trubičku na každé straně. Spoj to i zpevní.
Černý drát z regulátoru v původní délce vyjde z pravého boku zadního válce pod šroub M6. Použít silnější kabelové kabelové očko, zalisovat a proletovat. Opět ideálně zatáhnout do smršťovačky přechod očko-kabel, kvůli zpevnění.
Červený drát přivedeš na stykač startéru pod matku, na kterou vede přívod od baterie. Přímo na baterku je to zbytečné, pak je to pod sedlem jak v elektrárně a při odpojování baterky je tam honíš dráty atd. Opět očko stejným způsobem jako u černého. Červený drát je potřeba po celé délce zabalit do nějaké odolné bužírky, opletu, omotu...prostě tak, aby se nikde neprodřel. Důležité je i vyvázání k rámu nebo svazku tak, aby nešel nikde přes hranu, když tak udělat oblouček kolem hrany nebo podložit gumou nebo něčím podobným. Pojistku nezařazovat. Je to zdroj problémů, protože ta klasická autopojistka byť je na 40 A takový stálý proud neustojí a rozteče se. Jedině použít maxipojistku, ale dle mého je tam pojistka zbytečná.
Co se týče původních drátů plus a mínus k regulátoru, tak je zastřihnout za konektorem, pořádně zaizolovat a bezpečně přivázat ke svazku. Já jsem měl svazek rozmotaný, tak jsem je v uzlech ve svazku vystřihl úplně pryč.
Chystám se, že napíšu článek, ale nějak mi to nevychází
Ahoj Fonzi
U regulátoru elesys zadnej cernej drat neni.
Pouze tri zlute a po dvou zelenej a cervenej...presne jako original.
Trosku si dovolim nesouhlasit s tim dratem k baterce......pripada mi nejlepsi to pripojit k baterce protoze je to asi 15cm od reglu.A urcite tam nevznikne zadna elektrarna.Je to jeden drat a da se krasne privezt vedle toho hlavniho plusu.A kdo je hracicka muze ty dva draty spojit do jednoho oka.
Kdyz uz chceme co nejmene spoju tak zaroven chceme i co nejkratsi draty k baterii.
Vzdyt na co je regulator ...na dobijeni a na nic jineho

Myslim ze kazdy regulator ma i navod ktery je velmi jednoduchy a mluvi jasne....plus a minus jde primo na baterii..je to to nejlepsi co muze byt.
Ale treba se pletu

Jura
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.