Oprava vynechávania a strieľania a následný voľnobeh

Více
28. čvn 2019 08:34 #5823 od janco93
Ahojte, trocha dlhší článok ale musel som Vám to opísať :D

Touto cestou by som chcel aj poradiť ako som vyriešil trhanie a nekľudný chod. Motorka odkedy ju mám tj cca 6 rokov išla v pohode ale po ubratí plynu si stále strieľala do výfuku. Mám ladené výfuky, tak som to bral že to je v pohode, že len dohorieva. Voľnobeh trocha rozlietaný 1200 až 1300 bolo počuť mierne kolísanie ale bral som že talian a keďže spotreba bola OK 5-6,5 tak som neriešil a jazdil. Prišlo trhanie a vynechávanie pri slabom pridaní, to som poriešil novými cievkami a taktéž som zistil že boli prehodené vonkajšia vnútorná, motorka šla zas v pohode. A tento rok strašne trhanie okolo 3000 až 4000 rpm, a strieľanie bolo omnoho horšie, voľnobeh by som povedal, klasika 1300 až 1400 lietanie. To bol prasknutý podtlak tak som vymenil, zas šla ok. Pár dni nato zas vynechava, tak sme to rozobrali vyčistili čo šlo poskladali a zas šla, vymenil som aj lambdu (oxigen sensor), zas šla asi deň a znova vynechávanie okolo 3000-4000. Znova sme to rozobrali a tneto krát aj dali dole príruby, boli špinavé ale ani známky po diere, len maličke prasklinky sem tam, tak sme to preistotu vyčistili a dali silikon na miesta kde sa pripájali k motoru, s pocitom že sme nič nevyriešili som naštartoval a čuduj sa svete vysoky voľnobeh 1500+ a po pojazdení aj 2100-2200. ALE TOTO JE PODSTATNE :D prestalo strieľať do výfuku, strelí keď už fakt prudko akcelerujem a prudko zavriem plyn, vtedy to boli delovky skoro stale. Motorka netrha, ide krasne aj v nizkych, narast vykonu o 30-40% oproti tomu keď som ju kupoval neporovnateľne lepšie vo všetkom.... spotreba povedal by som bez zmeny ale nestihol som ešte pomerať. No a teraz prichádza otázka na Vás, prečo mam voľnobeh 2100 :D , keď pred opravou bol okrem toho že bol rozlietany v pohode, typoval by som falošný vzduch ale ten som odhadujem opravli, keďže motorka už nestrieľa a ide ako má. Krokový motor voľnobehu sa zdá byť OK (podľa zvukov a pohybov). už som rozmýšľal že manuálne priškrtím hadice od voľnobehu :D (aj tie som menil pre istotu ale bez zmeny)

Troška som sa rozpísal ale chcel som touto cestou aj pomôcť ľudom ako som odstránil problém s trhaním a strieľaním, môj odhad netestnosť prírub, ktorá sa vytvorila časom a možno zmrštením prírub, takže vyčistit a pretesniť od motora.

Ps. k tomu voľnobehu, podtlaky sú ok lebo som ich skúsil aj vyradiť priamo zaslepením od klapky ale voľnobeh stále vysoký.

Prosím o pomoc už som zúfalý :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čvc 2019 11:22 #5828 od janco93
No kúpil som si kábel nahral Tune ECU dal som reset klapiek, voľnobeh 1300 štastný som bol jak blcha ale vynechávanie sa vrátilo a výkon šiel zas na pôvodnú hodnotu :D . Teraz keď jazdím, tak to vynecháva menej ako predtým ale raz to robí raz nie neviem čim to je. Nahral som aj catfish mapu s oxigen senzorom a výkon išiel fajn hore môžem odporúčiť, momentálne mám IFT na +19 ale kolíše voľnobeh tak to idem zdvihnúť uvidím čo sa stane. Len nejako neverím tomu oxigen senzoru. Čo by sa stalo ak by som nahral mapu catfish bez oxigen sensor ? Má s tým niekto skúsenosti ? K tomu vynechávaniu mi napadajú už len káble k sviečkam, niekde som čítal že tam pasujú z felicie ? Cievky už mám nové. Len divné je to že pred resetom klapiek keď bol ešte voľnobeh vysoký nikdy nevynechala. A ďalšia vec keď vypnem motor tak z pravého výfuku ide horúčava ale z ľavého len málo. Takto to bolo už od začiatku máte to takto aj vy ? Celkovo plyny z ľaveho su chladnejšie, neviem či je to len konštrukciou zvodou alebo je niečo zle. Synchrony klapiek mám spravené.

Ďakujem za každú radu.

Ps. ak by niekto chcel napojiť na diagnostiku kľudne píšte prešovský kraj

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čvc 2019 12:10 #5829 od janco93
Prišiel som prave z garáže nastavil som ITF na 26,6 voľnobeh skoro solidny ale občasne vynechavanie stale. Ale všimol som si jednu vec a poprosil by som vas ak by niekto mohol pozrieť. Ked pripojim motorku k Tune ECU a otačam plynom pri vypnutom motore tak TPS nabehne 1% už pri uplne malom pootočeni plynu a krasne stupa ked pridavam. Keď ale motorku naštartujem a pridavam jemne tak je stale 0 % a na 1% nabehne až ked by pri vypnutom bolo už cca 5% snaď sa rozumieme. čiže teraz neviem či je problém v senzore škrtiacej klapky a vynecháva pri slabom pridaní plynu kvôli tomu že nevie kde je alebo to len Tune ECU takto zle vyhodnocuje pri naštartovanom motore. Lebo pred resetom klapiek bolo 1% stále a nevynechávala pri slabom plyne, len ten voľnobeh bol vysoký. Prosim pomože ak možte :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. čvc 2019 15:55 #5831 od janco93
Už to začína byť dosť dlhý monológ, dnes som vymenil sviečky a káble ku sviečkam skontroloval, všetky hádžu iskru. Vynechava stale... Ak to odnesiem do aprilie tak sa asi nedoplatim, ma s tym niekto skusenosti ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čvc 2019 16:33 #5832 od Pepino
občas mi ta moje italka ta zazlobila a ztratila výkon,vyměnil jsem cívky a kabely ke svíčkám a zatím vše OK.Kabel jsem koupil v metráži ( 2 m ) koncovky přendal ze starých původních.Kabel jsem kupoval na 2H moto,ale dá se koupit i jinde - značka BERU.S TUNem zatim nemám zkušenosti. Tak ať se zadaří.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čvc 2019 22:11 #5834 od MrFreak
Nemůže to mít na svědomí elektrika? Když mi moto málo dobíjela, taky to vynechávalo a dělalo zle. Nakonec to byl konektor-klasika.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.647 sekund
Powered by Kunena fórum