Hodnocení uživatelů: 4 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Tato Aprilka trpí několika závažnými dětskými nemocemi Protože mne už některé potkaly, tak se s Vámi o ně podělím. Kdo je trochu zručný tak si s nimi hravě poradí.

 

Jak je psáno výše hlavní problémy Caponordda jsou v zásadě tři.

 

Jedná se o:

  1. porucha na štelování předpětí zadního centrálu (vyteklý olej)
  2. praskající rychlospojky palivového vedení
  3. problém se shořelým hnědým konektorem

Mě potkali zatím první dva problémy, které je možno celkem jednoduše opravit.

  1. Porucha na štelování předpětí zadního centrálu (vyteklý olej)

Po pár kilometrech, když jsem měl Caponorda krátce se mi stalo, že s pod nastartované motorky se začal valit smradlavý kouř. To mě celkem vyděsilo takže jsem motorku okamžitě chcípnul a jal se zjišťovat problém. Už při sesedání z motorky bylo zřetelné, že nějak moc péruje. Dal jsem ji tedy na stojánek a po prozkoumání zjistil, že mi vytekl olej ze štelovacího aparátu na předpětí pružiny centrálu.

Po dojetí domů a rozebrání jsem zjistil, že jeden z O-kroužků je úplně rozsypaný, to byla celá příčina vytečení oleje.

Sehnal jsem tedy o-kroužek správných rozměrů, vyměnil, naplnil nový olej a bylo vše v pořádku a funguje dodnes.

     2.  Prasklá rychlospojka palivového vedení

 Tato porucha je poněkud závažnějšího rázu, protože v nejhorším případě může dojít až k požáru motorky! Proto bych Vám doporučoval tyto spojky zkontrolovat a případně hned vyměnit za nové kovové.

Mě se naštěstí tato porucha projevila doma, když jsem sundával nádrž kvůli výměně vzduchového filtru. Praskla mi spojka, která se připojuje na palivové čerpadlo zespod nádrže a bylo vymalováno. Tato spojka je spojená s trubicí, která je nalisovaná na speciální koncovku, která se zasouvá do vstřikovače.

Bylo tedy nutné vyměnit celou hadici, protože v domácích podmínkách není možné nalisovat speciální koncovku. Koupil jsem tedy palivovou hadici na jednom konci nasadil na ústí do vstřikovače. Na druhou stranu jsem objednal kovovou rychlospojku od firmy www.dex.cz. Pro jistotu jsem vyměnil kompletně i druhou spojku i s protikusem.

Čísla rychlospojek jsou:

LC22006 1ks 141 Kč/ks


LCD17004 2ks 494 Kč/ks

 

Co se týče kompletu palivové hadice ke vstřikovači, tak ten je možné také zakoupit už s kovovou rychlospojkou, ale jen v zahraničí a stojí asi 4500Kč a vypadá takto.

 

         3. Problém s hnědým konektorem

  Toto mě naštěstí ještě nepotkalo, takže informace zatím nemám.

 

 

 

Comments   

+1 #3 Tonda 2012-05-31 13:51
Po důkladném mytí se tam dostala voda, přestalo to dobíjet, ale chvíli to ještě jelo. V domnění, že je už po těch letech v háji baterka jsme cestou do Rakouska a Chorvatska koupili novou. V pohodě jsme dojeli do Rakouska do kempu ve Schladmingu, ale ráno jsme startovali přes kabely (mysleli jsme, že to vybila nabíječka na handsfree). Celý den běžela, ani u benzínky jsme nechcípali, potom jsme zkoušeli, co udělá, tak jsme to chcíply. Zašli jsme koupit startovací kabely a startovali přes ně. V Itálii jsme to na parkovišti rozebrali a samozřejmě spečený konektory v tom hnědym hajzlu. Tak jsem je voizoloval a cestu to vydrželo. Doma jsem tu elektriku udělal pořádně a už to zase běží.=)
+4 #2 Sefi21 2011-04-10 09:57
Tak já mám opačné zkušenosti. První dvě závady, tedy zadní centrál a palivovou rychlospojku řešil již předchozí majitel a na mě zbyla ta elektrika :sad: Motorka jako kdyby málo dobíjela a vždy po projížďce byla baterka napůl vybitá. jednou se mě stalo, že jsem během projížďky již nenastartoval. Vše nasvědčovalo, že se jedná o závadu regulátoru. Při měření nabíjel na volnoběh normálně, ale v otáčkách to byla bída. Koupil jsem novej regulátor a myslel že mám opraveno. Vše vypadalo že je v pořádku, pouze se mě nezdálo, že tři žluté kabely od alternátoru poměrně topí. Hodnoty měření však byly v pořádku. Nevěděl jsem, čemu to přisoudit. Půjčil jsem si laserový teploměr a měřil teplotu kabelů. Zjistil jsem, že čím jsou dál od konektoru, tím je jejich teplota menší. To mě přivedlo na myšlenku, že bude zřejmě v konektoru přechodový odpor, který způsobuje nadměrné ohřávání kabelů. Přesto, že konektor nebyl zoxidovaný, ani jinak znečištěn, pro jistitu jsem ho vyřadil a spojil kabely čokoládou (nebo je možné je i proletovat). A bylo po problému, Kabely jsou sice pořád trochu teplejší, ale už ne horké a motorka dobíjí v pohodě. Snad bude vše v pořádku. Jenom pro nezasvědcené, pokud chcete změřit alternátor, tak měřákem na střídavé napětí. Na rozpojeném hnědém konektoru by žluté kabey mezi sebou (tedy 1-2, 1-3, 2-3) měly dávat při nastartovaném motoru a 4000ot/min, něco kolem 60V (střídavého).
#1 Ranza 2010-04-15 12:52
komplet palivová hadice s kovovou rychlospojkou se dá u nás koupit u Aprile (A-spirit). Stojí myslím 3500.
Aprilia doporučila dealerům tyhle hadice v rámci prohlídek měnit, A-spirit to vzal skutečně jako doporučení a samozřejmě nic dobrovolně neměni.

You have no rights to post comments