Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Všichni dobře víme, že aby nám motorka sloužila co nejlépe a co nejdéle musíme se o ní pěkně starat. Jednou z mnoha věcí, které je potřeba občas vyměnit je i olej v předních tlumičích. Tento úkon je napsán i v uživatelském a servisním manuálu, že by se měl provádět jednou za 22 500km.

Jdemem na to.

Nářadí:

  • hadr
  • imbusy
  • gola
  • momentový klíč
  • plochý klíč 36 - na víčka
  • šroubováky - na roztažení ok brýlí
  • odměrný válec na odměření oleje
  • trpělivost

Jaký olej?

V manuálu je doporučena viskozita 5W nebo 20W; nebo kombinace těchto dvou v poměrech:

10W = F.A. 5W 67% objemu + F.A. 20W 33% objemu,
15W = F.A. 5W 33% objemu + F.A. 20W 67% ibjemu

Já jsem použil olej 10W Fork Oil Liqui Moly.

A teď vyvstává zásadní otázka kolik oleje do vidlic nalít? V uživatelském manuálu je napsáno, že do každé vidlice patří 553 ml +- 2,5ml ALE v servisním manuálu je psáno 750ml +-2,5ml případně výška hladiny oleje 120mm +-2mm od horní hrany kluzáku. Po konzultacích na apriliaforum.com jsem nalil do každé vidlice 750ml.

Demontáž:

  1. motorku si postavit tak, aby nepadala na přední kolo Laughing
  2. sundat brzdové třmeny
  3. sundat čidlo ABS z pravé vidlice (verze ABS)
  4. sundat kolo
  5. sundat blatník
  6. sundat nádrž
  7. sundat plastové boky
  8. povolit víčka tlumičů klíčem 36 (pouze povolit!) protože po sundání tlumiče je už nepovolíte
  9. povolit šrouby na brýlích (šroub horní brýle - klíč 10, šrouby dolní brýle - klíč 10)
  10. držet tlumič a šroubovákem roztáhnout dolní a horní brýle (bacha ať vám to nespadne na nohu je to docela tíha)
  11. vysunout oba tlumiče

Tak nyní je máme venku.

Výměna oleje a montáž:

  1. odšroubovat zátku - netlačte na tlumič jinak vám to vystřelí je dobré tlumič držet ve vzduch a šroubovat pak nic nevilítne.
  2. vyndat plastovou trubku (trubka slouží k předepnutí pružin)
  3. opatrně vyndat pružinu (je na ní dost oleje tak vážně opatrně)
  4. vylít starý olej (případně nechat vykapat)
  5. připravit si nový olej
  6. vložit pružinu
  7. nalít nový olej
  8. vložit plastovou trubku
  9. zašroubovat zátku utáhnout jak to půjde (dotáhneme na motorce)
  10. nasunout tlumič (nahoře na kluzáku jsou 2 proužky, já mám tlumič nasunutý tak, že mi brýle lícují s horním proužkem) oba tlumiče musí být stejně !!
  11. dotáhnout horní šroub - utahovací moment 25Nm
  12. dotáhnout dolní šrouby - utahovací moment 25Nm
  13. dotáhnout víčka tlumičů 20Nm - to jsem udělal od oka Laughing
  14. nasadit vše co jsme sundali
  15. setřít pot a dát si panáka Laughing
  16. HOTOVO

Ještě nějaké foto za keré moc děkuji Pavlovi (alien898).

003

004

005

012

020


Autor neručí za jakékoliv poškození, vše děláte na vlastní odpovědnost.

alien898 

Comments   

#1 Jan Valenta 2012-06-28 05:06
tlumiče jsem vyndal bez jakékoliv demontáže plastů i nádrže :!: stačí malá ráčna + 10tka oříšek a natáčení řidítek do polohy kdy se tam vejde B)

You have no rights to post comments