Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Jak jsem slíbil ve fóru tak činím. 

Jen předesílám , že vše děláte na vlastní nebezpečí, autor článku nenese žádnou odpovědnost za případně škody.

Chybná data v řídící jednotce mohou poškodit motor!!!

Takže co budeme potřebovat pro aktualizaci dat v ECU:

  • Motorku :-) Aprilia ETV 1000 Caponord
  • kabel VAG - KKL (pro diagnostiku OBD) + konektor pro Caponord
  • PC s programem TuneECU
  • palivové mapy vhodné pro náš stroj
  • čas a prostor na testování

Takže první věc, kterou je třeba udělat je stáhnout mapy pro naše potřeby. Mapy jsou rozděleny podle typů motorky.

Já jsem použil mapy z webu http://www.endorphin-express.com/capo/maps.html z druhéo sloupce (upravené 2011).

Stáhnete si mapu, dle popsaných kritérií:

Caponord s lambda sondou a zpětným uhlíkovým filtrem - toto je pouze u verze pro Ameriku 050428_catfish_map.hex 050428_catfish2011.hex
Caponord s lambda sondou 050429_catfish_map.hex 050429_catfish2011.hex
Caponord bez lambda a filtru 051123_catfish_map.hex 051123_catfish2011.hex

Z tabulky vyplývá, že pro naše potřeby jsou použitelné 2 poslední mapy. Pro motorky do roku 2003,4 mapa bez lambda sondy a po roce 2004 kdy Caponord dostal katalyzátor mapa s lambda sondou. 

Dále je třeba nainstalovat TuneECU ze stránek ZDE.

Jdeme na to:

  1. Po spuštění připojíme kabel k ECU (konektor je umístěn pod sedlem) a zapneme zapalování (NESTARTUJEME). Program by se měl připojit, indikace připojení se zobrazuje v pravé dolní části okna (blikající zelený obdélníček). Pokud má obdélníček oranžovou nebo červenou barvu není program připojen.

  2. Tak nyní nastává velmi důležitá věc. ZÁLOHA - je to velmi důležité nepodceňte to ! ! !

    Pokud je program správně připojen klikneme na tlačítko Map Edit a v menu ECU vybereme položku Read map. Program načte aktuální mapu z ECU jakmile v dolní části okna doběhne stahování (objeví se i hláška o potvrzení) zvolíte menu File -> Save Map File a soubor si uložíte

    Dále je nutné si uložit hodnoty Idle fuel trim a Long term fuel trim tyto nastavení najde kliknutím na tlačítko Tests vlevo dole by jste měli tyto čísla vidět poznamenejte si je abyste se mohli kdykoliv vrátit zpět!!!!

Pokud máte zálohováno můžeme přejít k nahrání nové mapy.

  1. Klikněte na tlačítko Map Edit a v menu File zvolte Open Map File (najděte vaši novou mapu) a vyberte
    V pravé horní části okna by se mělo objevit tlačítko Download
  2. Kliknutím na Download by se měla mapa nahrát do ECU, po nahrání systém ohlásí jestli vše proběhlo v pořádku.
  3. Nastavení Idle Fuel Trim a Long term fuel trim

    Zde začněte s nastavením IFT 0 a LTFT 4,2
    Hodnoty nastavíte v okně Tests vlevo dole pomocí šipek nahoru dolu

  4. Reset TPS - reset polohy skrtící klapky
    Toto je další věc, která je dobrá udělat. Najdete ji v menu ECU -> položka Reset TPS
  1. Nyní je čas nastartovat
    Nechte vše připojeno a nastartujte nechte motor ohřt a potom pokud je volnoběh houpaví přidávejte hodnotu Idle Fuel trim až do doby než bude volnoběh hladký. Je to takové hodně od oka.

    Správně byste měli použít měřič výfukových plynů CO a nastavit volnoběh na hodnotu 3% CO, pokud máte známé na emisích zajeďte si tam a zkuste to změřit. Důrazně to doporučuji.

    Nebo lépe nechat motorku někde odbrzdit u odborníků.

No a teď už jen jezdit a případně doladit.


Já mám ve svém Caponordu filter K&N a výfuky LeoVince a musím říct, že tato úprava motoru prospěla, je živější a tahavější ve spodních a středních otáčkách. Spotřebu jsem nebyl schopen moc změřit protože za to od té doby dost tahám takže údaje by byly velmi nepřesné, ale bězně najíždím 300 km na nádrž.

 

Pokud budete mít nějaké problémy napište.

You have no rights to post comments